Trending

Viral Iklan Raya Promosi ‘Jvdi’, MCMC Ambil Tindakan

B4 Content

Sebelum ini, tular satu video iklan raya yang didakwa mempromosikan aktiviti perjvdian dengan berlatar belakangkan lagu Hari Raya Aidilfitri. Difahamkan, video tersebut telah dimuat naik di akaun YouTube rasmi syarikat berkenaan dan perkongsian tersebut secara tidak langsung membangkitkan amarah dalam kalangan warganet.

Susulan daripada itu, menerusi satu kenyataan media yang telah dikeluarkan oleh pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) akan mengambil tindakan terhadap iklan raya tersebut yang disifatkan tidak ‘sen0noh’.

Paragraf 2

 

MCMC ambil tindakan

Netizen Bandingkan Isu Kompaun RM20,000 Penganjur Sukan Lumba Dgn Perkahwinan Selebriti Popular
Difahamkan, pihak MCMC sejak 12 Mac yang lalu, telah mengambil tindakan dengan menyekat secara terus dan memberi laluan kepada pihak polis bagi menyekat akses ke pautan video tersebut yang telah melanggar undang-undang di bawah Akta Rumah Perjvdian Terbuka 1953.

Kegiatan jvdi dan promosi jvdi dalam talian adalah tertakluk di bawah Akta Rumah Perjvdian Terbuka 1953, di bawah bidang kuasa P0lis Diraja Malaysia (PDRM).

Pada masa yang sama, pihak MCMC juga telah berbincang dengan pihak yang bertanggungjawab memuat naik video tersebut untuk menurunkan semula video berkenaan di mana-mana platfom yang dimiliki oleh syarikatnya.

Pihak yang terlibat seperti pihak produksi dan pelakon seharusnya lebih peka untuk tidak turut sama bersubahat dalam kegiatan mempromosikan jvdi dalam talian, yang jelas merupakan satu kesalahan.

Tidak berakhir di situ, pihak MCMC turut memberikan pesanan kepada semua pengguna media sosial untuk lebih bertanggungjawab dan membuat laporan dengan segera jika terdapat video-video seumpama ini. Bahkan, tindakan susulan akan diambil kepada mereka yang bertanggungjawab menyebarkan video-video yang tidak sepatutnya.

Sumber: Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC), ohbulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen, klik like dan share serta f0llow page kami untuk cerita menarik, viral dan semasa di hujung jari anda.

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

12 thoughts on “Viral Iklan Raya Promosi ‘Jvdi’, MCMC Ambil Tindakan”

  1. 170143 861343Hello, Neat post. There is an issue along together with your website in web explorer, could test thisK IE nonetheless may be the marketplace leader and a huge portion of other people will miss your magnificent writing because of this problem. 408930

  2. 295343 190779Today, while I was at work, my cousin stole my iphone and tested to see if it can survive a twenty five foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now broken and she has 83 views. I know this is totally off topic but I had to share it with someone! 742605

  3. 698934 469047Your writing is fine and gives food for thought. I hope that Ill have far more time to read your articles . Regards. I wish you which you regularly publish new texts and invite you to greet me 131838

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *