Trending

Kereta lman Aqmar yg Ditemui Oleh Seorang Pekerja Ladang Akhirnya Dedahkan Sesuatu Mengejutkan

B4 Content

Selepas sembilan bulan hilang tanpa jejak, mayat dipercayai jasad Muhammad Iman Aqmar Dzulkarnain ditemukan di dalam kereta yang terjunam ke sebuah sungai di Jalan Nenasi-Pekan, Pekan hari ini.

RAKAMAN VIDEO ADA DI BAWAH SEKALI

Paragraf 2

Menurut laporan Kosmo! Online, ibu mangsa Azmawati Ab. Kadir berkata, penemuan kereta jenis Nissan Grand Livina itu disedari oleh orang awam sebelum melaporkan kepada pihak berkuasa.

Pekerja Ladang yg DitPekerja Ladang yg DitPekerja Ladang yg DitPekerja Ladang yg DitPekerja Ladang yg DitPekerja Ladang yg DitPekerja Ladang yg Dit

Pekerja Ladang yg Dit

Kredit; foto tular

“Saya terima panggilan berhubung kejadian ini pada pagi tadi, sekarang (petang tadi) pasukan penyelamat sedang menarik kereta dan mayat anak saya masih di dalam kenderaan itu.
“Memang saya sahkan, itu anak saya dan nombor kereta sudah nampak dan itu memang kereta anak saya,” katanya menerusi laporan tersebut.

Pekerja Ladang yg Dit

Kredit; foto tular

Pekerja Ladang yg Dit

Kredit; foto tular

Wanita berusia 54 tahun itu berkata, dia menerima segala ketentuan Ilahi selain lega akhirnya jasad Iman Aqmar yang merupakan anak sulung daripada dua adik-beradik ditemukan setelah lama menanti penuh sabar.

Pekerja Ladang yg Dit

Kredit; foto tular

Menerusi beberapa posting tular di media sosial, mayat arwah ditemukan masih berpakaian kerja ‘offshore’ di tempat memandu kereta berkenaan.

Pekerja Ladang yg Dit

Kredit; foto tular

Sebelum ini, media melaporkan lelaki berusia 24 tahun (sewaktu kejadian) itu dilaporkan hilang sejak 29 Oktober lalu ketika dalam perjalanan pulang ke tempat kerja di Kemaman, Terengganu.

Pekerja Ladang yg Dit

Pekerja Ladang yg Dit Pekerja Ladang yg Dit Pekerja Ladang yg Dit Pekerja Ladang yg Dit

Ketua Polis Daerah Pekan, Superintendan Mohd. Zaidi Mat Zin berkata, lelaki berusia 60 tahun yang merupakan pekerja ladang itu pada mulanya memberhentikan motosikal bagi mengalihkan sebatang besi yang berada di jalan raya.

Pekerja Ladang yg Dit Pekerja Ladang yg Dit Pekerja Ladang yg Dit Pekerja Ladang yg Dit Pekerja Ladang yg Dit Pekerja Ladang yg Dit Pekerja Ladang yg Dit

Menurutnya, pemeriksaan lanjut terhadap kenderaan itu menemukan satu rangka mayat yang diselaputi lumpur sungai, selain turut dijumpai pas pekerja ‘oil&gas safety pasport’ atas nama Iman Aqmar dan kad CIDB di atas nama Muhammad Iman Aqmar.

Katanya, rangka mayat mangsa dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan untuk bedah siasat dan kenderaan dibawa ke Ibu Pejabat polis Daerah (IPD) Pekan untuk siasatan lanjut,”katanya di sini hari ini.

Beliau memberitahu pemeriksaan lanjut terhadap kenderaan itu mendapati ia merupakan kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Grand Livina bernombor pendaftaran WWF 3187 yang didaftarkan atas nama Asmawati Kadir.

Katanya, penama telah membuat dua laporan polis pada 30 Oktober 2021 dan 2 Jun 2022 berkaitan kehilangan anak lelakinya yang gagal dihubungi selepas keluar dari rumah pada 29 Oktober tahun lalu.

“Pemilik kenderaan telah dihubungi dan diminta untuk hadir ke IPD Pekan bagi tujuan pengecaman ke atas kenderaan, pakaian serta dokumen yang dijumpai bersama si mati.

“Bedah siasat akan dilakukan oleh patalogi Hospital Kuantan dan spesimen si mati akan dihantar ke jabatan kimia bagi tujuan pengesahan identiti si mati,”ujarnya.

Pada 2 November tahun lalu Kosmo! melaporkan seorang ibu, Azmawati Ab. Kadir,54, dari Taman Air Biru di Johor masih kebingungan dengan nasib menimpa anak lelakinya yang dilaporkan hilang sejak 29 Oktober tahun lalu ketika dalam perjalanan pulang ke tempat kerja di Kemaman, Terengganu.

Azmawati berkata, anaknya Muhammad Iman Aqmar Dzulkarnain,24, sebelum itu sempat balik ke kampung di Pasir Gudang untuk menjenguk keluarga selain ingin menukar kenderaan.

Selepas keluar dari rumah menuju ke Terengganu, Muhammad Iman Aqmar gagal dihubungi menyebabkan Azmawati membuat dua laporan polis.

 

Sumber: Kosmo

7 thoughts on “Kereta lman Aqmar yg Ditemui Oleh Seorang Pekerja Ladang Akhirnya Dedahkan Sesuatu Mengejutkan”

  1. Pingback: raja bandarq
  2. Pingback: Blue Crystal Meth
  3. Pingback: quik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *